Czym jest model zaufania w biznesie?

Adrian Płucienniczek

2022-10-18 11:48:43.

Poznaj jak zbudować model zaufanie w Twoim biznesie oraz odkryj z jakimi korzyściami się to wiąże!

 

 

 

Na kartach ostatnich artykułu częstokroć pojawiał się tajemniczy zwrot: Model Zaufania. Przyszedł czas, abyśmy odsłonili karty i wzięli na warsztat model zaufania w biznesie! 

 

Z tematem zaufania w biznesie staraliśmy się zmierzyć już w naszym artykule dotyczącym zjawiska zaufania. Serdecznie zapraszamy do przeczytania, zanim przejdziecie dalej w głąb niniejszego artykułu:

 

--->Czym jest zaufanie?<---

 

Model zaufania jest niczym więcej, jak wewnątrzną oraz zewnątrzną świadomością, iż świadczony przez nas produkt/ usługa opiera się na zasadach wiarygodności, przejrzystości oraz uczciwości zarówno w stosunku do klienta/ kontrahenta handlowego, jak i do członków Twojego zespołu. 

 

Zaimplikowanie modelu zaufania w Twoim biznesie nie tylko zaowucuję wtórnymi korzyściami w postaci "wracających klientów" oraz pomoże Twojemu zespołowi do efektywnej i spokojnej pracy bez uprzedzeń, zgrzytów i nieścisłości. Przecież koniec końców budowa solidnej relacji nie może odbyć się bez zbudowania bezgranicznego zaufania do drugiej osoby. W czaszach kryzysu zaufania w dzisiejszym społeczeństwie (nawet w stosunku do swojej rodziny) szczególne ważne jest, abyśmy zadbali o nie od nowa! 

 

 

 

Dlaczego model zaufania jest tak ważny w Twoim biznesie? 

 

  • "Wracający klienci" - zgodzimy się, że każdy z nas z perspektywy konsumenta chciałby, aby produkt/ usługa, z której korzystamy. Była najwyższej jakości i zgodnie z pierwotnymi oczekiwaniami nie tylko jednorazowo, a stale! Budując nasz produkt/ usługę powinniśmy zadbać o to, aby za każdym razem świadczyć podobną, lub większą jakość w stosunku do poprzedniej. Dzięki czemu nie tylko klient będzie dażył naszą firmę zaufaniem, a także będzie nam lojalny. Poszukując dany produkt/ usługę na pierwszym miejscu wybierze nas, a nie konkurencje. A dzięki temu, że nasze usługi spełniają kryteria modelu zaufania, być może poleci nas swoim znajomym/ rodzinie. 

 

  • Stali partnerzy handlowi - myśląc o własnym biznesie nie możemy zapomnieć o naszych dostawcach. Na świecie nie istnieje żaden biznes, który by nie korzystał z usług/ produktu licencjowanego innego dostawcy. Myśląc o partnerach handlowych oraz modelu zaufania. Przede wszystkim powinniśmy pomyśleć o zaangażowaniu i punktualności. Możemy na przykład zadbać o regularne spłacanie faktur naszych dostawców, a także zadbać o twórczą i przyjazną atmosferę dla nich w naszej firmie. Zaowocuje to w przyszłości dalsza współpracą umotywowaną zaufaniem do naszej firmy. 

 

  • Zaufanie w stonsuku do pracowników - nie możemy zapomieć o najważniejszym fundamencie naszego biznesu. O naszych współpracownikach.. Bez nich tak naprawdę nie byłoby niczego! Wzajemne zaufanie pracowników do pracodawcy jest ważnym fundamentem dobrze prosperującego biznesu nastawionego na przyszłość. Każdy z nas marzy o szefie, który rozlicza się z pensji na czas, szanuję urlop wypoczynkowy, szanuję wolny czas pracownika, czy dba o twórczą i rozwijającą atmosferę w firmie. Bycie "dobrym szefem" nie jest wcale okazaniem słabości, lecz prawdziwej odwagi i tożsamości z własnym biznesem. W takiej pracy nie tylko pracownik zostanie na dłużej, ale i jakość wykonywanych usług, czy pomysłów będzie na wysokim poziomie. 

 

 

Jak zbudować model zaufanie z biznesie? 

 

Światowej klasy pisarz Ernest Hemingway pisał: 

 

„Najlepszym sposobem na sprawdzenie, czy można komuś zaufać jest zaufać tej osobie.” – Ernest Hemingway"

 

Zaufanie zawsze powinno wypłynąć od nas samych. Jest w pewnym sensie "kuponem na totolotka". Albo ustrzelimy 6 cyfr, albo poniesiemy porażkę, lecz nigdy nie zarzucimy sobie, że nigdy nie spróbowaliśmy! 

 

  • Zaufaj sobie! - To Ty jesteś podstawą tego biznesu, Ty jesteś kapitanem, który obiera kurs i przemierza niezliczone sztormy oraz wzburzone fale. Jeśli Ty nie zaufasz sobie, to dlaczego miałbyś zaufać innym? Zaufaj własnym umiejętnościom, ideom, pomysłom, na których zbudowałeś swój biznes. A zaowocuje to, że Twoi współpracownicy będą znali realną wartość Twojego biznesu oraz powierzą Tobie zaufanie, byś to Ty ich poprowadził. 

 

  • Bądź człowiekiem... - To tyle i aż tyle. Jak wspominaliśmy okazanie słabości pracodawcy nie jest złym symptomem. Już dawno opuściliśmy czasy pruskiego kodeksu pracy (no, chociaż w szkolnictwie możnaby polemizować). Będąc pracodawcą będziesz spotykał się z przeróżnymi problemami Twoich pracowników, czasem wykraczających poza kodeks pracy. To w jaki sposób Ty zareagujesz, będzie oznaczało jakim szefem jesteś. Pamiętaj, że z perspektywy pracownika niektóre prośby również nie są łatwe oraz są oni świadomi z jakimi konsekwencjami dla biznesu się wiążą. Lecz tutaj warto zadać sobie pytanie, ważny jest budulec, czy zysk? - odpowiedźcie sobie sami.

 

  • Słuchaj! - umiejętność aktywnego słuchania jest jedną z najcenniejszych umiejętności miękkich w dzisiejszych czasach. Z tej umiejętności nie jest zwolniony także pracodawca. Nigdy nie powinniśmy być stuprocentowo pewni, że obrany przez nas kurs jest poprawny. Warto posłuchać co ma do powiedzenia Twój pracownik, a może dołoży on kluczowej korekty, która pomoże Twojemu biznesowi pokonać wzburzone morze? Pracownicy cenią pracodawców, którz potrafią słuchać! 

 

 

W jaki sposób zbudować profil na platformie Zaufany Profil w oparciu o model zaufania? 

 

Model zaufanie jest najważniejszym rdzeniem istnienia naszej platformy. Wszystkie profile są weryfikowane i uwierzytelniane pod kryteria zaufanie w trosce o to, aby nasi użytkownicy szukając danej usługi, bądź produktu nie natrafili na "scam", "chinszczyznę", czy profile o wątpliwej wiarygodności. A jeśli Ty chciałbyś Dodać swój Profil, to skorzystaj z poniższych wskazówek, aby Twoja działalność była tożsama z modelem zaufania!

 

  • Zadbaj o pełne dane kontaktowe jak odnośnik do Twoje fanpage'a, strony internetowe. Podaj swojego maila, bądź nr. telefonu.
  • Opisz skrupulatnie swoją działalność, oraz czym konkretnie się zajmujesz. 
  • Zachęć swoich klientów o zostawienie wiarygodnej opinii na temat Twojej działalności. 
  • Dodaj dane adresowe w mapach google. 
  • Zadbaj o regularność postów, treści oraz portfolio na Twoich mediach społecznościowych. 

 

Dziękuje Ci drogi czytelniku, jeśli dotrwałeś do końca! Koniecznie śledźcie nas na naszych socialach:

 

 

 

*images by pixelbay